Home > Ford Credit finansiering > Finansiering med Ford Credit > Varför välja Ford Credit?

VARFÖR VÄLJA
FORD CREDIT?

Med mer än 40 års erfarenhet på den svenska marknaden har vi stor erfarenhet av att hjälpa Fordkunder med finansiering.

Tycker du om doften av ny bil?

Med Ford Credit blir drömmar till verklighet. Läs mer om våra finaniseringsupplägg.

Hjälp mig välja

Sätt din business i framsätet

Är ni nystartade, mitt i en expansionsfas eller behöver ni byta ut era nuvarande bilar? Ford Credit har lösningen för er.

Kom igång

One Stop Shop

Har du bestämt dig eller behöver du hjälp att välja modell? Din Fordhandlare hjälper dig gärna.

Hitta din Fordhandlare

Äntligen en lugn stund?

Passa på att bygg den bil du vill ha. Du får finansieringsförslag direkt från oss online.

Bygg din bil & få finansieringsförslag

  • Om Ford Credit

    Ford Credit är en nära finanspartner till Ford-återförsäljare i hela landet. Tillsammans hjälper vi dig att lösa finansieringen av din bil på bästa möjliga sätt.
    Ford Credit är en del av Santander Consumer Bank AS Norge, Sverige Filial, org.nr 516406-0336, som tillhör den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 144 miljoner kunder i över 45 länder. Santander Consumer Bank är även en av de ledande aktörerna inom fordonsfinansiering i Europa. Du kan läsa mer på santanderconsumer.se.

    Lämna ett klagomål:
    Du som har finansierat ditt fordon med Ford Credit före den 29 februari 2020:
    Vill du framföra klagomål så framför dessa i första hand till vår kundtjänst på: 031-707 11 00. Är du missnöjd med det svar eller bemötande du fått vänligen vänd dig till vår klagomålsansvariga via epost på: scredit@fordcredit.se och märk ämnesraden med ”klagomålsansvarig” alternativt via post till: Ford Credit, Att: Klagomålsansvarig, Box 6046, 400 60 Göteborg.

    Du som har finansierat ditt fordon med Ford Credit efter den 29 februari 2020:
    Kontakta i första hand vår kundservice på: 08-559 514 00, eller logga in på internetbanken och skicka ett säkert meddelande till oss. Om du inte är nöjd med det svar du fått från oss kan du överklaga till vår Kundombudsman genom att mejla till kundombudsman@santanderconsumer.se

    Som kund kan du även erhålla vägledning från Konsumenternas Bank- och finansbyråKonsumenternas Försäkringsbyrå och din kommunala konsumentvägledning.

    Integritetspolicy Kunder (PDF 309KB)

Top