Home > Ford Credit finansiering > Finansiering med Ford Credit > Finansiering för företag > Jämför olika finansieringsalternativ för företag

Jämför olika finansieringsalternativ

Se vilken finansieringsform som passar er verksamhet bäst.

 


Ford leasing

 

Ford Lease

Tillgänglig hos din Fordhandlare JA JA
Möjlighet att äga din bil Nej, du leasar bilen under 24, 36 eller 48 månader. Nej, du leasar bilen under 36 eller 48 månader och återlämnar sedan bilen till handlaren.
Ny bil Både nya och begagnade bilar Endast nya bilar
Kontraktslängd 24 - 48 månader 24 - 48 månader
Fast månadskostnad Möjlighet till både fast och rölig månadskostnad JA
Serviceavtal Fråga din lokala Fordåterförsäljare   Service ingår under hela perioden
Första förhöjd hyra NEJ NEJ
Möjlighet att förlänga/köpa loss/sälja bilen JA NEJ
Möjlighet att lyfta halva momsen JA JA
  • Om Ford Credit

    Ford Credit är en nära finanspartner till Ford-återförsäljare i hela landet. Tillsammans hjälper vi dig att lösa finansieringen av din bil på bästa möjliga sätt.
    Ford Credit är en del av Santander Consumer Bank AS Norge, Sverige Filial, org.nr 516406-0336, som tillhör den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 144 miljoner kunder i över 45 länder. Santander Consumer Bank är även en av de ledande aktörerna inom fordonsfinansiering i Europa. Du kan läsa mer på santanderconsumer.se.

    Lämna ett klagomål:
    Du som har finansierat ditt fordon med Ford Credit före den 29 februari 2020:
    Vill du framföra klagomål så framför dessa i första hand till vår kundtjänst på: 031-707 11 00. Är du missnöjd med det svar eller bemötande du fått vänligen vänd dig till vår klagomålsansvariga via epost på: scredit@fordcredit.se och märk ämnesraden med ”klagomålsansvarig” alternativt via post till: Ford Credit, Att: Klagomålsansvarig, Box 6046, 400 60 Göteborg.

    Du som har finansierat ditt fordon med Ford Credit efter den 29 februari 2020:
    Kontakta i första hand vår kundservice på: 08-559 511 00, eller logga in på internetbanken och skicka ett säkert meddelande till oss. Om du inte är nöjd med det svar du fått från oss kan du överklaga till vår Kundombudsman genom att mejla till kundombudsman@santanderconsumer.se

    Som kund kan du även erhålla vägledning från Konsumenternas Bank- och finansbyråKonsumenternas Försäkringsbyrå och din kommunala konsumentvägledning.

    Integritetspolicy Kunder (PDF 83KB)

Top